miércoles, 1 de diciembre de 2010

La nostra línea metodològica

A la nostra llar d’infants els nens són el centre de l’educació i del procés d’aprenentatge. És per això que totes les activitats estan basades en l’experimentació i la manipulació, on el mestre té un paper observador, guia i orientador,  deixant que l’infant actuï lliurament.

Considerem molt important el període d’adaptació dels infants, ja que començar a l’escola bressol suposa un canvi molt important en la seva vida quotidiana. Abans de començar el curs, els pares visitaran l’escola amb els seus fills per a que aquests puguin conèixer-la i es vagin habituant a aquest ambient nou. Durant les primeres dues setmanes, temps aproximat durant el qual es durà a terme el procés d’adaptació, els infants assistiran a l’escola només unes determinades hores, les quals seran pactades prèviament entre els pares i les educadores en funció de l’evolució i l’adaptació de l’infant. En el cas dels lactants, es permetrà als pares que durant el procés d’adaptació puguin estar dins l’aula amb els infants i l’educadora.

Volem potenciar el treball per racons, on l’alumne a través de la manipulació de diversos materials i la verbalització de l’experiència manipulativa aprèn activitats de la vida quotidiana com anar al mercat, anar a la perruqueria, anar al metge...A més a més, aquestes activitats afavoreixen el joc simbòlic, molt important en aquestes edats, així com la socialització amb els altres companys.

Un altre aspecte de la nostra escola bressol molt important és el joc. Aquest no és únicament una eina per distreure, entretenir o omplir temps. Creiem que té una funció molt més important en aquestes edats, ja que si es sap aplicar i treballar correctament, adopta una funció educativa i al mateix té un paper socialitzador. És per això que el joc estarà present en totes les nostres activitats diàries.

Com ja hem esmentat anteriorment, la nostra escola bressol afavoreix l’ensenyament de la música des de ben petits. Aquest és l’eix principal de la majoria d’activitats que es duen a terme diàriament, així com de celebracions especials com la Castanyada, Nadal, Sant Jordi... Disposem d’una aula amb material musical molt divers i atractiu pels infants amb diferents instruments de percussió, algun de vent, així com una gran quantitat de llibres relacionats amb aquesta temàtica i una gran varietat de CD’s. A les classes, mentre els infants realitzen les diferents activitats sempre estaran acompanyats d’una música de fons, la qual serà diferent en funció del tipus d’activitat.  A més, hi haurà unes determinades peces musicals que aniran associades a diferents activitats quotidianes com per exemple: l’hora d’entrada, l’hora d’esmorzar, l’hora de dinar, l’hora d’anar  dormir,etc. D’aquesta manera afavorim el desenvolupament d’uns hàbits d’autonomia.

Prades té una llarga tradició en el cultiu de les terres, sobre tot pel que fa a la patata. És per això que a l’escola disposem d’un hort que cultiven els mateixos infants amb l’ajuda dels pares i de les educadores. Això permet apropar als infants a la natura i afavoreix el desenvolupament del valor de respecte cap al medi ambient. Tot el que es recol·lecta de l’hort serveix per cuinar el menú dels infants i, a més, una part es ven els dimecres al mercat de la plaça. Els guanys que se n’obtenen van destinats a fer millores a l’escola, per material, etc.

No hay comentarios:

Publicar un comentario